אהובים -יקרים, תמסורת זו בבחינת המשך של קודמתה " צוואתו הרוחנית של יעקב אבינו אשר לא נלמדה מזה 50 שנה " ( לינק למטה ). הטבח הנורא בשבת של שמיני עצרת הוא חג שמחת תורה הציף בזיכרון הלאומי הקולקטיבי מראות מהשואה ולא בכדי, ברצוננו לבאר את המשמעות של זה דרך הארת שירתה המוצפנת של הצנחנית – המשוררת חנה סנש הלוא היא אסתר המלכה, ערי הלב שביניכם יבינו גם יבינו את הסיבתיות של השינוי הדק אך המהותי מהטקסט המקורי :
אַשְׁרֵי הַגַּפְרוּר שהֻצַּת וְהִצִּית לֶהָבוֹת
אַשְׁרֵי הַלֶּהָבָה שֶׁבָּעֲרָה בְּסִתְרֵי לְבָבוֹת
אַשְׁרֵי הַלְּבָבוֹת שֶׁיָדְעוּ לַחְדֹּל בְּכָבוֹד
אַשְׁרֵי הַגַּפְרוּר שהֻצַּת וְהִצִּית לֶהָבוֹת
אהובים-יקרים, בערך גפרור נחבאת המילה גוף ביחד עם האות ר' תחילית המילה רוח בא ללמד, שהאדם הוא רוח בתוך גוף, חלקיק אלוהי בתוך תבנית פיזית ככתוב בבראשית א' פס' כ"ז : " וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים אֶת הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמ֔וֹ בְּצֶ֥לֶם אֱלֹהִ֖ים בָּרָ֣א אֹת֑וֹ זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה בָּרָ֥א אֹתָֽם ". עד לחטא הקדמון עצמי הנפש הבשרי היה מאוחד עם עצמי הנשמה האלוהי לפיכך, האדם הונהג על ידי עצמי האור הנשמתי הוא החלק הגבוה המעודן אשר בו, ולא על ידי עצמי העור הנפשי הוא החלק הגס הבהמי שהרי, גן עדן מלשון גֶּן עִדֵּן.
אהובים-יקרים, עם הנפילה בתודעה והגירוש מגן עדן נולדת אנושות אשר מתנהגת את הטבע הגס החייתי אשר מקורו בעצמיות הנפש הארצית, העולם העתיק הוא עולם של עובדי אלילים, אין דין ואין דיין, ואיש הישר בעיניו יעשה: חמס, גזל, ניאוף, גילויי עריות, יחסי מין עם בעלי חיים, רצח, עבדות והקרבת קורבנות אדם הכול בבחינת מותר. במטרה להעביר את האנושות חניכה מחודשת של עידון הטבע הגס הווה אומר, הכפפת עצמיות הנפש הבהמית לעצמיות הנשמה האלוהית, ההיררכיות האלוהיות במשותף עם הוד קדושתו משה רבנו, מנחילים לעם ישראל את חוקי הרוח האוניברסליים הנצחיים אשר תקפים לכל אדם באשר הוא אדם, בתמצית עשרת הדיברות אשר בתורת משה בסיכול אותיות השם. בדומה להורה אשר תפקידו לחנך את ילדו לערכים ומוסר, לסייע לו לווסת את דחפיו ורצונותיו האגואיים לטובת אכפתיות והתחשבות בזולת כן, ייעודו הרוחני של עם ישראל להורות לעמי הארץ את הדרך המוסרית המיושרת לחוקי הבורא של צדק ושוויון, שלום ואחווה שכן, אור לגויים מלשון הורה לגויים, והרי בערך הוראה נחבא צמד המילים הורה וגם אור.
אהובים-יקרים, אותה מערכת של חוקים וגדרות, גבולות ומצוות אשר בתורת משה הוענקה לכם למען רווחתכם וצמיחתכם, טובתכם והתפתחותכם העליונה, על מנת לסייע בידכם לעדן את הטבע הגס של עצמיות הנפש הבהמית אותו חלק ילדי דחפי אשר בכם מכאן, שמטרת קיום המצוות הוא אמצעי בלבד על מנת ליישר את עצמי הנפש העורי הגס לעצמי הרוח האורי המעודן, והלוא צופן עם סגולה הנו לו בגימטרייה 36 התדר של הטרנספורמציה והלידה מחדש ביחד עם הערך גַּס אשר מובנו בהמי בתוספת האות ה' בכתיב מלא השם, מרמז כי תפקידו הייעודי של עם הסגולה להוות מודולינג / דוגמא חיה עבור המין האנושי להתמרת הטבע הגס של עצמי הנפש הבהמי בטבע המעודן של עצמי הנשמה האלוהי.
אהובים-יקרים, חשוב שידע כל בן ישראל ושתדע כל בת ישראל כי אותם נוהגים של עישון סיגריות ( אשר נפוץ אף במגזר החרדי ), קנאביס, שימוש בחומרים פסיכדליים, צריכה מופרזת של אלכוהול, ומתירנות מינית פסולים הם מכל וכל כיוון, שמזינים את עצמי הנפש החלק הגס אשר בכם, ממסכים את התודעה והלב, מרגילים אתכם לתת פורקן לדחפים, להיות נשלטים על ידי היצרים, חוצצים בינכם לבין המהות האלוהית שחיה בקרבכם היא העצמי האותנטי הייחודי אשר שוכן בכל אחד ואחת. בעת הזו, יש מגוון רחב של שיטות עבודה וטיפול אשר יכולים לסייע בידכם למגר את אותם נוהגים והרגלים פסולים אשר מפרים את רווחתכם הנפשית והפיזית, פוגמים בצמיחתכם והתפתחותכם העליונה, ויפה שעה אחת קודם.
אהובים-יקרים, בערך גפרור מסתתרת המילה גָּרַר, שמובנו השפיע על / גרם ל ביחד עם האות פ' תחילית המילה פֶּה, תזכורת עבורכם כי מותר האדם מן הבהמה הוא בדיבור אשר הנו כוח מוליד ויוצר, מניע ומחולל, משפיע ומשנה את המציאות הפיזית שהרי, בכוח הדיבור אלוהים בורא את העולם וכל אשר ישנו בו בבחינת הצומח, החי והאנוש ככתוב בספר בראשית פרק א': " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר.. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם… וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל מָקוֹם אֶחָד וְתֵרָאֶה הַיַּבָּשָׁה … וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ אֲשֶׁר זַרְעוֹ בוֹ עַל הָאָרֶץ … וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים וּלְיָמִים וְשָׁנִים… וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ עַל פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִם… וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ אֶרֶץ לְמִינָהּ.. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ … ( פס' ג' – כ"ו ). הרבי מלובביץ' הלוא הוא גלגול נשמתי ישיר של נח והן של שלמה המלך הורה כי " ישראל אין כוחם אלא בפה " לפיכך, בני ובנות ישראל מחויבים לעשות שימוש בכוח הדיבור באופן אחראי ואוהב, מקרב ומאחד שכן, צופן ברית מילה מלשון בריאת מילה הווה אומר, המילים היוצאות מפיכם בוראות את מציאות חייכם לברכה או לקללה כפי שהורה שלמה המלך החכם באדם : " מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד לָשׁוֹן וְאֹהֲבֶיהָ יֹאכַל פִּרְיָהּ " ( משלי י"ח, כ"א ).
אהובים-יקרים, למרבה הדאבון, עדיין לא התעוררתם ללמוד את השיעור של תיקון הדיבור ושמירה על קדושת הפה. בעת הזו, באמתלה של חופש הדיבור כביכולהנכם טובחים אחד את השני מעל כל במה אפשרית, סגנון הדיבור המנאץ חדר לכל חלקי החברה הישראלית- ימנים ושמאלנים, דתיים וחילוניים. פריצת הגדר והטבח באזרחי ישראל בבחינת שיקוף ומראת אמת לשחיטה המילולית אשר פשתה במחוזותיכם, מדובר בשעון מעורר וקריאת השכמה להזדרז להשלים את השיעור של ניקוי הדיבור ותיקון הלשון עוד מימי מסעכם במדבר שכן, כל החטאים אשר חטאו בני ישראל במדבר מקורם בשימוש מקולקל בכוח הדיבור: חטא המתאוננים בתבערה, חטא המתאווים בקברות התאווה, חטא המרגלים, חטא קורח ועדתו בכל פעם, שעם ישראל כשל בלשונו נפל לדיבור מפלג ומאשים, משתלך ומנאץ פקדו אותו אסונות בצורת מגיפות שונות והאדמה אשר פצתה את פיה.
אהובים-יקרים, צופן גפרור הנו גָּר פֶּה נועד להעיר ולעורר אתכם להכריע לאיזה כוח אשר גר בתוככם הנכם נותנים את המיקרופון במילים אחרות, מי הוא זה אשר דובר מתוככם – עצמי הנפש הבהמי או עצמי הנשמה האלוהי ? ברצוננו להעיר ולעורר אתכם כי דיבור נמוך של הטחות והאשמות, קללות וגידופים, לגלוגים והשמצות מוריד למדרגה בהיררכיה ההתפתחותית הקרויה "האדם הקופי " / "האדם הגשמי" שכן, גפרור מלשון פִּגֵּר שפירושו נותר מאחור וגם פֶּגֶר שמובנו גוף מת של בעל חיים. לעומת זאת, דיבור גבוה אשר חדור בתדרים של כבוד וסבלנות, אהבה ואחדות, אכפתיות ואחווה מעלה למדרגה בסולם ההתפתחות הקרויה " האדם המלאכי " / " האדם הרוחי ", מחבר לכוחות אור של שמירה והגנה, ישועה והצלה מפני כל אויב, צרה ואסון, בדומה להגנה ולהצלה להם זכו נוח ומעגל 12 תלמידי ותלמידות האור בעת שמבול פקד את הארץ והכחיד את כל האנושות, בעלי החיים והצומח שכן, גפרור מלשון גּוֹפֶר הלואהוא העץ אשר שימש את נוח לבניית התיבה : " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְנֹחַ קֵץ כָּל בָּשָׂר בָּא לְפָנַי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ חָמָס מִפְּנֵיהֶם וְהִנְנִי מַשְׁחִיתָם אֶת הָאָרֶץ, עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר" ( בראשית ו', י"ג – י"ד ).
מי ייתן ותיאותו לשעות במיידי לקריאתנו זו לנקות את הדיבור ולתקן את הלשון פן תקיצו מאוחר שכן, עומדים הנכם בפני תום האשראי הקוסמי ונעילת השער.
לו יהי