"ירושלים הרים סביב לה
ויהוה סביב לעמו
מעתה ועד עולם"
( תהלים קכ"ה, ב' )
אהובים-יקרים, אין אירוע בפיזי ללא משמעות רוחנית וסיבתיות בעליונים, חוק זה שריר וקיים גם לגבי שריפת הענק שפשטה בהרי ירושלים.
אהובים-יקרים, פסוק ב' בתהלים קכ"ה מרמז על תפקידה הרוחני-הייעודי של ירושלים בעבור האנושות כולה והפלנטה:
צופן המילה הרים מלשון מורים מלמד, שירושלים מהווה את ציר הלמידה וההתפתחות המרכזי של צורת הקיום בממד הגשמי. בהתאמה לכך, הציווי האלוהי לבנות את בית המקדש על הר המוריה מלשון מוֹרֶה: "ויחל שלמה לבנות את בית יהוה בירושלם בהר המוריה אשר נראה לדויד אביהו…" ( ספר דברי הימים ב', פרק ג' פסוק א' ).
אהובים-יקרים, חשובה אי הקלת הראש וצלילה לעומק הכתוב. ירושלים מהווה את המנוע המרכזי של פלנטת ארץ, צופן המילה סָבִיב מלשון סִיבּוּב מכוון אל הכוח המניע הדוחף את האנושות מעלה בספיראלת ההתפתחות, שהרי מהות היקום והבריאה כולה הנה תנועה קדימה והתפתחות מתמדת.
אהובים-יקרים, תפקידה הייעודי של ירושלים לגלם את הערך העליון בבריאה של "הפתיחות להתפתח" נרמז בהמנון הלאומי "ולפאתי מזרח קדימה עין לציון צופיה", המילה צופיה מלשון פּוֹצֶה שפירושה פתח את הפה, והרי הפה הוא הכלי המרכזי של ההוראה והלמידה.
אהובים-יקרים, הרוח שמשנה כיוונה ומקשה על כיבוי השריפה, בבחינת שיקוף ומראה לאמת המרה שירושלים שינתה כיוון, ובמקום להנחיל את בשורת ההתפתחות והחדשנות לעולם כולו, הפכה זירה של התגוששויות ומאבקי כוח בין קבוצות ומגזרים. שריפות הענק שמכלות הרבה מן הצומח מרמזות על אי הצמיחה והקיבעון.
צופן המילה שרפה מלשון פֵּשֶׁר ה' וגם פְּשָׁרָה מלמד, שחיוני להתעורר אל האמת הגבוהה לפיה, משמעות ופֵּשֶׁר הקיום בהסכמה ובמציאת פְּשָׁרָה, ישוב המחלוקות והסכסוכים הן מבית והן מבחוץ. חובה לגייס רצון טוב, ולהניח את הפוקוס על המכנים המשותפים וקווי הדמיון במקום על השוני והפערים. כמות המים האדירה הדרושה לשם כיבוי שרפות הענק היא קריאה לנטוש את האיבה והמלחמה ולהחליפם בדרך של פיוס ואחווה, שהרי יסוד המים בבריאה מבטא את העיקרון הנקבי של האהבה והחמלה.
אהובים-יקרים, חשובה המודעות, שעל-פי תכנית המקור הבראתית היווצרותן של מערכות האמונה והדתות השונות, נועדה להוות זרז להאצה התפתחותית, ועליה בתודעה עבור גזעים וחלקים מסוימים בקרב אוכלוסיית המין האנושי. חשוב לסגל ראיה מתקדמת ומפותחת יותר של גילוי סובלנות ופתיחות לשונה. מתן כבוד לתפילות ולטקסים הנהוגים בדתות אחרות אינה מורידה מקדושתה של ירושלים. אלה המאבקים והמלחמות, השנאה והעוינות שמחללים ומטמאים את קדושת האתרים בירושלים.
אהובים-יקרים, הפירוד וההוקעה של חלק אחד או יותר הם הדרך של הקבעון. על-פי החוקיות הקוסמית בשביל לחדש ולהתחדש, להתפתח ולנוע קדימה הכרחי שילוב ידיים ואיחוד כוחות בין חלקי השלם משום, שלכל חלק תפקיד ייעודי ייחודי במארג הכולל ובלעדיו נוצר חסר, משל לגוף שחסר איבר אחד או יותר תפקודו והתפתחותו נפגמים.
אהובים-יקרים, חיוני סיגול דרך טיפול חדשה ומתקדמת יותר במי שסרחו, פשעו וביצעו עבירות. נחוץ לבנות תוכניות ולהקצות את המשאבים הדרושים לחניכה מחדש שלהם, ולחזרה לדרך הישר. אין פירוש הדבר, שיש לנהוג בהם בדרך מקילה נהפוך הוא, חניכה מחדש משמעותה נטילת האחריות על שעשו, מחויבות אמת לשינוי הדרך, ומאמץ מכסימלי לתקן כמה שאפשר את הנזק שנגרם. חשוב לתת את הדעת על כך, שהדרך המקובלת של שלילת החופש וכליאה מבחינות רבות מרגילה לנוחות והסרת אחריות, וחיוני לחשוב על דרכים יעילות יותר לחייב לקיחת אחריות ותיקון הנזק על- פני נקם וענישה.
אהובים-יקרים, כשירושלים תשוב אל קיום הברית עם הרוח של להיות מוקד להתפתחות, תנועה קדימה וחדשנות עבור האנושות כולה, עם ישר אל יזכה להגנת השמיים, וברכת שוכן מרומים תשרה עליו לנצח כמאמר הכתוב "ויהוה סביב לעמו מעתה ועד עולם".