אהובים-יקרים, צופן סמכות הורית צליל הגייה שָׂם חוּט אוֹר מורה אמת מקודשת על פיה, סמכות הורית חיונית לבניית עמוד שדרה רוחי אצל הילד, חיבור לעצמי האור אותם כוחות וכישורי נשמה הטמונים בו. היעדר סמכות הורית מחבלת בהתפתחות הרוחנית של הילד מכיוון, שמרחיקה אותו מעצמיותו הנשמתית, מזינה את עצמי הנפש הלוא הוא האגו אותם היבטי צל אשר בו.
אהובים-יקרים, פשטו במחנכם דעות ותפיסות מסולפות אשר לפי אותן הבנות עקומות אין צורך בסמכות הורית ומשמעת, בחוקים והצבת גבולות, במסורת ושורשים רוחניים. אבות ואימהות הולכים אחר האשליה לפיה הערכים והגבולות אינם נחוצים היום ושייכים לעולם הישן באופן זה, כופרים בסמכות העליונה באותו כוח עליון אשר מעל האדם. על פי אותה דרך קלוקלת תפקיד ההורה לעשות נעים וכיף לילדו, להתיר לו לעשות כאוות נפשו בלשונכם "מה שבא לו", גישה זו הרואה את הילד כבעל זכויות בלבד מבלי חובות ודרישות מביאה לכך שמרוכז בעצמו, עסוק אך ורק בסיפוק צרכיו ורצונותיו המיידיים, אדיש ואטום לצרכי הזולת מה הפלא, שהמראות קשות והתוצאות עגומות, הסתאבות מוסרית וערכית פשטה בכל בית ומשפחה בישראל, אלימות על שלל צורותיה גואה בחברה הישראלית בכל המרחבים הציבוריים לרבות ברשתות החברתיות.
אהובים-יקרים, סגנון ההורות הזורמת מלשון זָרָה מוות אשר נפוצה היום, המצדדת בגידול ילדים באווירה של היעדר סדר יום וזמנים קבועים, הליכה אחר הדחף הרגעי ללא כיוון ומטרה מביאה היא לניוון רוחני, חידלון וכיליון אצל הילד משום, שמזינה את עצמי הנפש החלק הבהמי הנמוך שבו בצורה זו, אין מתפתחות בתוכו יכולות של משמעת פנימית ושליטה עצמית, ריסון ואיפוק, בהיעדר איפוק אין אופק, יעד וחזון, החיים נעדרי תכלית, טעם ומשמעות.
אהובים-יקרים, הורות מלשון הוראה משמע, תפקיד ההורה להורות ולהראות לילדו הדרך הנכונה, להקנות לו ערכים ומוסר, משמעת והרגלים, להכשירו לחיים. הסדר הטבעי הנכון הוא שהקטן הולך אחר הגדול שכן, הגדול מעל הצעיר מבחינת מקומו ההתפתחותי מכיוון שיש לו הידע וההבנות, הכלים וניסיון החיים. ברצוננו לעורר ולהעיר אף להתריע מפני היפוך הסדר, מפני אותה תופעה נלוזה ומסוכנת של הורים אשר ממליכים את ילדיהם שמים אותם מעליהם, אבות ואימהות אלה משתמשים בילדיהם כדי להאדיר עצמם ולנקר עיני אחרים. אותם הורים רואים בילדיהם שלוחות של עצמם, מעמיסים עליהם את מאווי הנפש, השאיפות האישיות והחלומות אשר לא הגשימו.
אהובים-יקרים, כאשר מגדלים הנכם את ילדכם בגישה לפיה הכול בגדר מותר ואפשר, אין צורך בגדרות וגבולות, ערכים וקבלת סמכות של הורה ומורה, משתרשת אצל הילד תפיסת עולם מעוותת של "מגיע לי" על פיה, תפקיד האחר ככלל וההורה בפרט לשרת ולספק את צרכיו שלא לומר שיגיונותיו. כאשר אין הילד לומד להבחין בין ראוי וטוב למה שהוא פסול ורע בהכרח שיפגע בסביבתו ובכך בעצמו, כיון שהפוגע באחר פוגע בעצמו. הגדרות והגבולות נחוצים מכיוון, ששומרים ומגינים על הילד מפני פגיעה בעצמו ובאחר.
אהובים-יקרים, למרבה הצער והזעזוע, בעת הזו מרבית האבות והאימהות מועלים בתפקידם, באחריות ההורית אשר להם, מקדשים את הקל והנוח, הנעים והמלטף את האגו באופן זה, מותירים את ילדיהם מבולבלים, חרדים ואבודים ללא כיוון ומטרה מה שמביא למגמה של עליה במקרי האלימות, הדיכאון והחרדה אף האובדנות.
אהובים-יקרים, הורה אוהב ומסור שם לנגד עיניו את שלומו הרוחני וטובתו העליונה של ילדו, פועל בהתמדה ועקביות, נחישות ומרץ על מנת להכשיר את ילדו לחיים, לציידו בידע ובכלים הנחוצים. הורה טוב מסייע לילדו להיות מודע לחסרונות אשר בו, אותם היבטי נפש, אותן נטיות שאינן מיושרות ומורה לו הדרך הנכונה אף מתריע בפניו מפני המכשולים והבורות אשר עלול ליפול בם בדרכו.
אהובים-יקרים, חובת ההורים לחנך ולהדריך את ילדיהם, בשביל לחנך ילד כראוי יש להציב לו גבול ממשי, בשעת הצורך לומר לו לא תקיף ונחרץ, לדרוש ממנו לקבל סמכות הוריו ומוריו ממילא את מה שמעל האדם האלוהות. חינוך והדרכה נכונים אינם נעשים רק במילים כי אם במעשים והעמדת גבולות נחרצים בעוצמה הנובעת מאהבת אמת שכן, אהבת אמת בהיפוך האותיות הבאת אמת מלמד כי היכן שיש אהבה ישנה עוצמה, היכן שיש עוצמה ישנה אהבה. ברצוננו לפקוח עיניכם באשר לתפיסה המוטעית הרווחת לפיה אהבה אמיתית הנה רק רוך וחמלה, הבנה ואמפטיה, קבלה והכלה. יש לדעת כי אהבה אמיתית חדורה היא בעוצמה ונחישות, אכפתיות עמוקה ודאגה לשלומו הרוחני וטובתו העליונה של מושא האהבה על כן, בשעת הצורך לא תמנע מהבאת האמת בעוצמה הנחוצה, לא תמנע מחובת ההוכחה, ההתרעה והצבת מראת האמת.
אהובים-יקרים, ללא ערכים ומוסר, חוקים וגבולות אין מתפתחת אצל הילד ההבנה של חוק סיבה ותוצאה לכל בחירה, התנהגות והתנהלות. הורה אשר מונע מילדו תוצאות מעשיו כלומר, תגובה מעשית בבחינת הצבת גבול ברור, שריר וקיים לכל התנהגות ובחירה שלילית למעשה גורם לו להרגיש אבוד ונואש מכיוון, שאינו מתמצא בדרכי החיים, וחסר כלים להתמודדות נכונה.
אהובים-יקרים, שש השנים הראשונות בחיי הילד הן קרדינאליות בעיצוב טבעו הפנימי, מזגו ואישיותו שכן, תינוקות וילדים צעירים מעצם טבעם פתוחים לספוג אל תוכם את השפעות ההורים. מגיל שש ועד תשע עדיין ישנו חלון הזדמנויות מסוים לעצב ולהשפיע על הילד לאחר מכן, הוא מפתח את הנפרדות והאינדיבידואליות שלו, וקיימת יותר התנגדות ופחות פתיחות מצדו. על כן, יפה שעה אחת קודם הווה אומר, אין נכון להיכנס לשלב זה בחיים ללא הכנה ראויה, למהר לממש הורות בטרם בשלים ומצוידים בכלים הנכונים. לא בכדי אבות ואימהות האומה הפכו להורים בגילאים היותר מאוחרים על כן, המגמה האבולוציונית בעת הזו של שארית העידן היא שיבה אל ראשית העידן דהיינו, מימוש הורות בגילאים מאוחרים לאחר שמתהווה הבשלות הנכונה.
אהובים-יקרים, הורות באה עם האחריות לפנות לקבלת הדרכה והכוונה מקצועית, כלים להתמודדות נכונה ויעילה עם האתגרים שבחינוך וגידול הילדים. הורה אשר ילדו יקר לו מציב את שלומו הרוחני והנפשי בראש סדר העדיפויות, ואינו חוסך שום מאמץ לרבות מאמץ כספי בשביל להצטייד בידע ובכלים הנחוצים כדי להבטיח את ההתפתחות התקינה, שלומו הרוחני והנפשי של ילדו.
אהובים-יקרים, "חנוך לנער על פי דרכו" ( משלי כ"ב, ו' ) הורה שלמה המלך החכם באדם מתקדש אמת שליח ה' הלוא הוא מנו מעידן אטלנטיס שכן, כל ילד הוא יחיד ומיוחד, לכל ילד צרכים התפתחותיים בלעדיים נגזרת של שיעורי הנשמה והיעוד הרוחני. בדיוק לשם כך קיימים מפגשי הטיפול והחניכה בהובלתנו דרך זו המשרתת אותנו מקדמת דנא כותבת שורות אלה, חלק משמעותי במפגשים אלה מוקדש לקיום החוזה של הורה- ילד, לסייע להורה להבין את המנגנון הפנימי של ילדו, צרכיו ההתפתחותיים ושיעורי הנשמה הייחודיים, לכוון ולהפנות אותו לתחומים המתאימים ולמסגרות שנכונות לו כדי שיוכל לבטא בצורה חיובית את הכוחות והכישורים החבויים בו, לצמוח ולגדול, להתפתח ולהיבנות.
אהובים-יקרים, חובת ההורים לחנך ולכוון את ילדיהם, להורות להם הדרך הנכונה, להשיא עצה בונה, בשעת הצורך להציב מראות אמת מעירות ומעוררות אינה חדלה לעולם, גם כשהילדים מגיעים לבגרות ועומדים ברשות עצמם אף נעשים הורים לילדים משלהם. משך כל ימי חייו על ההורה להנחיל ולהורות הדרך הנכונה לילדו, להזכיר לו הערכים וחוקי האור של בורא עולם כשם שהורה המלך דוד בצוואתו לבנו שלמה המלך: "ויקרבו ימי דוד למות ויצו את שלמה בנו לאמור, אנוכי הולך בדרך כל הארץ וחזקת והיית לאיש, ושמרת את משמרת ה' אלוהיך ללכת בדרכיו לשמור חוקותיו מצוותיו ומשפטיו ועדותיו ככתוב בתורת משה למען תשכיל את כל אשר תעשה ואת כל אשר תפנה שם, למען יקים ה' דברו אשר דבר עלי לאמור אם ישמרו בניך את דרכם ללכת לפני באמת בכל לבבם ובגל נפשם לאמור לא ייכרת לך איש מעל כיסא ישראל" ( מלכים א ב׳, א׳-ד' ).
בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם ההורים בהווה וההורים העתידיים בפקיחת עיניים ובחירות מושכלות, אמן.