צוֹפֶן האסון במירון בגלל ה-דּוֹחַק = דּוּ חוֹק מַשְׁמָע, קריאה רוחנית לְכַבֵּד את חוקי הרוח וגם את חוקי האדמה!

אהובים-יקרים, המשמעות הרוחנית של האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, שארע בחמישי בלילה ( 30.5.2021 ), בעיצומן של חגיגות ל"ג בעומר במירון, מהווה "מראה טהורה" של השסע ההולך ומעמיק, והתהום ההולכת ונפערת בין שני חלקי החברה הישראלית: החילוני והדתי– המגזר הדתי מחשיב את חוקי התורה כסמכות העליונה  לעומתו, המגזר החילוני רואה במערכת המשפט של המדינה כסמכות הקובעת.

אהובים-יקרים, האסון במירון בגלל  ה-דּוֹחַק  מלשון דּוּ ( שניים) חוֹק הנו, "שעון מעורר",  וקריאה רוחנית לְכַבֵּד את חוקי הרוח וגם את חוקי האדמה! הגיע הזמן, שהחברה הישראלית על כל חלקיה תתעורר לאמת הגבוהה לפיה, יש לכבד הן את "חוקי הרוח" של התורה והן את "חוקי האדמה" של המדינה, ושלמעשה אין הם סותרים אחד את השני אלא משלימים זה את זה, ובעלי מטרה זההלהבטיח את חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל!

אהובים-יקרים, האסון הנוראי בו קופחו חייהם של 45 אזרחים, רובם ילדים ובחורים צעירים, הנו קריאה רוחנית לחברה הישראלית על כל חלקיה, לעשיית חשבון נפש פנימי, ולשים קץ לדרך של מאבקי הכוח, החשבונאות וההאשמות ההדדיות ולעבור לדרך של כבוד הדדי, שותפות ואיחוד כוחות. האסון הוא תולדה של מציאות בה כל צד מתנהל בנפרד, והיעדר תיאום והיערכות משותפת בין המשטרה וכוחות הבטחון לעולים למירון וההנהגה הדתית.  

אהובים-יקרים, כפי שבאנו והצהרנו יותר מפעם "הקורונה בשירות האור", והארנו שהקורונה נועדה לעורר את הלבבות לאחדות אלא שלמרבה הצער, שיעור זה לא נלמד, וגם בקורונה במקום שכל חלקי החברה הישראלית יפגינו רצון טוב ואכפתיות,  שילוב ידיים ואיחוד כוחות בהתמודדות  עם המגפה, כל חלק פעל באופן נפרד לפי דרכו ואמונתו, תוך הפניית האשמות וגידופים כלפי הצד האחר.

אהובים-יקרים, התרחשות האסון על הר מירון נועד לעורר בקרב העם היהודי את ההיזכרות במעמד הר סיני, בו לקחו חלק 12 שבטי ישראל,  ובציווי האלוהי: "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד" ( דברים ו', ד'). בא ללמד, שמאז ומתמיד עם ישראל מכיל בתוכו חלקים שונים,  ושלמרות הגיוון כל החלקים הם בבחינת "גוף אחד" בעל מקור רוחני זהה,  ולאומיות אחת! אחרת איזו הצדקה יש לתקומתו מחדש של עם ישראל בארץ ישראל לאחר 2000 שנות גלות?! לנוע יחד ככוח אחד היא ההצדקה היחידה לקיים ריבונות על אדמת ארץ ישראל, שהרי להיות מופרדים ונפרדים זה מזה אפשר גם בתפוצות.

אהובים-יקרים, בתולדות עם ישראל היה הר סיני אחד, אוהל מועד אחד ובהמשך בית מקדש אחד עבור כל 12 השבטים. בא ללמד, היכן שישנה אחדות הרוח שורה. האחדות הנו עקרון קוסמי נצחי. מכאן, שהגיעה העת להתעורר לאמת הגבוהה לפיה, הנכון יותר רוחנית, ובוודאי גם בטיחותית, שבהילולת רבי שמעון בר יוחאי  תודלק מדורה אחת  עבור כל החצרות וכלל העולים למירון.