צוואתו הרוחנית של יעקב אבינו אשר לא נלמדה מזה 50 שנה

אהובים-יקרים,  שעות קשות עוברות עלייכם ושעות קשות אף יותר עוד נכונו לכם, עת יושלמו חלקי הפאזל החסרים, אותם פנים ושמות של הנרצחים והחטופים, כך גם ממדי האסון יעשו מוחשיים וכואבים יותר. שאלות רבות מתרוצצות במוחכם אודות המכה אשר פקדה אתכם בבוקר שבת וחג שמיני עצרת הוא שמחת תורה שהרי, חשים הנכם בליבכם עמוק פנימה אף אם אינכם מודים בגלוי כי מדובר בקריאת השכמה כבירה שכן, צופן מכה מלשון קם ה' כלומר, לקום להתעורר לשעות אל קיום היעוד הלאומי מתוקף המעמד הרוחני אשר הוענק לכם על ידי בורא עולם הקדוש ברוך הוא של עם סגולה.

אהובים-יקרים, רבים תוהים שואלים בליבם אודות פשר סמליות התאריך בדיוק 50 שנה מאז פרוץ מלחמת יום הכיפורים, ברצוננו להאיר את המשמעות של זה.

אהובים-יקרים, " הבא להורגך השכם להורגו " קבעו חז"ל משמע, אל מול איום ממשי חובה להגיב במלוא העוצמה, לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת להתגונן ולהינצל עם זאת, לאחר הכנעת היריב והניצחון אשר הושג, תפקיד הצד המנצח להושיט יד לשלום כפי שהורה יעקב אבינו בצוואתו הרוחנית לבני ובנות ישראל: " וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר, וַיַּרְא כִּי לֹא יָכֹל לוֹ וַיִּגַּע בְּכַף יְרֵכוֹ וַתֵּקַע כַּף יֶרֶךְ יַעֲקֹב בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ, וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי, וַיֹּאמֶר אֵלָיו מַה שְּׁמֶךָ וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב, וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם יִשְׂרָאֵל  כִּי שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם אֲנָשִׁים וַתּוּכָל, וַיִּשְׁאַל יַעֲקֹב וַיֹּאמֶר הַגִּידָה נָּא שְׁמֶךָ וַיֹּאמֶר לָמָּה זֶּה תִּשְׁאַל לִשְׁמִי וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ שָׁם, וַיִּקְרָא יַעֲקֹב שֵׁם הַמָּקוֹם פְּנִיאֵל כִּי רָאִיתִי אֱלֹהִים פָּנִים אֶל פָּנִים וַתִּנָּצֵל נַפְשִׁי "  (בראשית כ"ה, ל"א ),  לאחר שיעקב מכניע את מלאך ה' אשר נאבק עמו משך לילה שלם, המלאך מבקש ממנו לשחררו ברם, יעקב מתנה את השחרור בדרישה מפתיעה ויוצאת דופן, שקודם יברכהו לשלום!  צופן ויותר מלשון ויתר מלמד כי דרכו של יעקב אבינו היא דרך הוותרנות והסלחנות,  סוד ההגנה והעוצמה של יעקב אבינו משום, שאין הוא נופל למלכודת האגו של הגאווה וההתנשאות, ההתחשבנות והנקם בעקבות הניצחון כי אם בוחר בדרך של התפייסות והשכנת שלום.

אהובים-יקרים, מלחמת יום הכיפורים נועדה להוות שעון מעורר עבור אזרחי מדינת ישראל והעומדים בראשה לנער מעלייהם את האופוריה ושכרון החושים, העליונות וההתנשאות בעקבות הניצחון המפואר במלחמת ששת הימים וכיבוש הר הבית. כפי שבארנו בתמסורותינו הקודמת על פי תוכנית המקור האלוהית אותה קבוצה של פלסטינים יועדו להשתלב בחברה הישראלית, ולתרום לבנייתה ופיתוחה של הארץ שכן, עם אשר תפקידו הייעודי להיות אור לגויים צריך מרחב פיזי ראוי ומתאים בשביל לקיים בו את מלאכת האור,  בערך פלסטינים נחבאות המילים פֶּלֶס אשר מובנו מכשיר בנאים וגם סֵפֶל שפירושו כלי קיבול  בדרך זו, שני הצדדים יוצאים נשכרים ויכולים להנות מחיים של רווחה ואחווה בדומה ליחסים עם בני העדה הדרוזית הידועים בנאמנותם למדינת ישראל. למרבה הצער, ההנהגה הישראלית דאז לא השכילה לצרף אליה את אותם פליטים פלסטינים, שלא זכו לקבל מעמד של אזרחים במדינות ערב לרבות מצרים, העמדה המתנערת מאחריות המזלזלת של ההנהגה הישראלית הביאה ללידתה של הלאומיות הפלסטינית דבר אשר מלכתחילה בתואם לתוכנית המקור הקוסמית לא נועד היה לקרות!

אהובים-יקרים,  עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים מדינת ישראל הוכתה הלם ותדהמה שכן, האשליה של היותכם " בלתי מנוצחים " נופצה לרסיסים והמורל הלאומי ירד לשפל אף על פי כן, הלקח לפיו לאחר הניצחון יש לחתור לשלום לא נלמד עם השנים, ככל שמדינת ישראל הלכה ונסקה קצרה הישגים בתחומים רבים הלכו וגאו גם כן תחושות העליונות וההתנשאות, בחודשים האחרונים היחס המבזה והמשפיל, המתגרה והמתנקם חצה קווים אדומים נוספים של לקיחת החוק לידיים והצתות בתים ומכוניות של אזרחים פלסטינים חפים מפשע. ברצוננו לתזכר אתכם כי היותכם העם הנבחר אינה מקנה לכם זכות להתנשא ולשנוא את צאצאיו של עשיו ככתוב בספר דברים פרק א', פס' ד' – ה': "  וְאֶת הָעָם צַו לֵאמֹר אַתֶּם עֹבְרִים בִּגְבוּל אֲחֵיכֶם בְּנֵי עֵשָׂו הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר וְיִירְאוּ מִכֶּם וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד, אַל תִּתְגָּרוּ בָם כִּי לֹא אֶתֵּן לָכֶם מֵאַרְצָם עַד מִדְרַךְ כַּף רָגֶל כִּי יְרֻשָּׁה לְעֵשָׂו נָתַתִּי אֶת הַר שֵׂעִיר ", ובפרק כ"ג, פס' ח': " לֹֽא תְתַעֵ֣ב אֲדֹמִ֔י כִּ֥י אָחִ֖יךָ ה֑וּא … ".

אהובים-יקרים, המכה הקשה שספגו היישובים בדרום הארץ, דרום בהיפוך אותיות רדום, מרמז כי כאשר הנכם רדומים תודעתית וישנים רוחנית החוסן הלאומי והעוצמה המדינית שלכם נפגעים משמעותית, ואין זה משנה שצה"ל הוא הצבא החזק בעולם עם הלוחמים והמפקדים הטובים ביותר ככתוב בתהילים מזמור קכ"ז, פס' א': " אִם יְהוָ֥ה לֹֽא יִשְׁמָר עִ֝֗יר שָׁ֤וְא שָׁקַ֬ד שׁוֹמֵֽר ", וכן במזמור פ"א, פס' י"ד – ט"ו: "  לוּ עַמִּי שֹׁמֵעַ לִי יִשְׂרָאֵל בִּדְרָכַי יְהַלֵּכוּ, כִּמְעַט אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ וְעַל צָרֵיהֶם אָשִׁיב יָדִי ",  מלמד כי העוצמה האולטימטיבית מקורה בהגנה ובשמירה של הרוח אולם, ההפך קורה כאשר הנכם מועלים בקיום ייעודכם הרוחני או אז הנכם מביאים על עצמכם רעות וצרות רבות, הופכים לקלס וללעג בעיני אויביכם.

אהובים-יקרים, טרום מותו הוד קדושתו משה רבנו מלמד את בני ישראל את שירת האזינו על מנת, שידעו גם ידעו צאצאי הדורות הבאים כי הסיבה לרעות אשר עתידות לפקוד את העם היא סטייה מדרך האבות, אי קיום החתימה הרוחנית של להורות לשאר עמי הארץ, הקרובים והרחוקים, את דרך הצדק והשוויון, השלום והאחווה:  "וְהָיָה כִּי תִמְצֶאןָ אֹתוֹ רָעוֹת רַבּוֹת וְצָרוֹת וְעָנְתָה הַשִּׁירָה הַזֹּאת לְפָנָיו לְעֵד כִּי לֹא תִשָּׁכַח מִפִּי זַרְעוֹ כִּי יָדַעְתִּי אֶת יִצְרוֹ אֲשֶׁר הוּא עֹשֶׂה הַיּוֹם בְּטֶרֶם אֲבִיאֶנּוּ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי, וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת בַּיּוֹם הַהוּא וַיְלַמְּדָהּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל " ( דברים ל"א, כ"א – כ"ב ).

אהובים-יקרים, צופן שמחת תורה מלשון: שמח בסיכול אותיות צליל הגייה  חמס = חמאס ביחדעם צירוף האותיות תותרה צליל הגייה תּוּתְרַע אשר פירושו להתריע להזהיר כלומר, המאבק של חמאס במדינת ישראל בגדר נורת אזהרה עבור בני ובנות ישראל להתמיר גאווה, עליונות והתנשאות בהתפייסות, שלום ואחווה, שהרי צופן חמאס הוא חמש הספרה של הטרנספורמציה.

אהובים-יקרים, לראשונה בתולדות מדינת ישראל נלקחו בשבי עשרות רבות של אזרחים בניהם ילדים, נשים וקשישים, החטיפה והשבי נועדו להעיר ולעורר אצלכם את שבועת ירושלים היא השבועה שנשבעו השבויים אשר הוגלו לבבל : " עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן,  עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ, כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן,  אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר, אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי, תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי " ( תהלים קל"ז, א' – ו' ), ירושלים לב ליבו של העולם היא בירת הנצח של עם הנצח עם ישראל אשר הוא כנגד הלב בתוך שאר האומות, כשם שתפקידו של הלב להזרים דם, לספק חמצן וחומרי מזון לכלל האיברים שבגוף, תפקידו הרוחני של עם ישראל לדאוג לשלומם והתפתחותם העליונה  של כלל עמי הארץ, לשמש להם מקור הזנה רוחנית באופן זה, להבטיח את קיומה השלם של הפלנטה כפי שמוצפן בשם ירושלם אשר מובנו יוֹרֶה שָׁלוֹם  וגם יוֹרֶה שָׁלֵם על כן, כל שנאה, איבה ומלחמה בתוך עם ישראל ובינו לבין שכניו מורידים מקדושתה של ירושלים, מאורה של השכינה אשר שורה עליה.

אהובים-יקרים, כשם שלכל נשמה יש כמה תסריטי חיים כך גם לכל אומה לפיכך, בשביל להטות את הכף לטובה מהבחינה של הקארמה והגורל הלאומי אין די בתפילות ושליחת אור לכוחות הביטחון, לישובים שמצויים תחת מתקפה, לפצועים ולחטופים כי אם הכרחי להזדרז ליישם את מורשתו הרוחנית של אביכם יעקב הלוא הוא ישראל.

 לו יהי