עריכה חדשה: 14 אוקטובר, 2024
"ויהי דוד לכל דרכיו משכיל, ויי עמו. מגדיל ישועות מלכו, ועושה חסד למשיחו לדוד ולזרעו עד עולם"
( סדר הקידוש )
אהובים-יקרים, שבעת האושפיזין הם כנגד שבע הצ'אקרות המרכזיות, צופן אושפיז הנו אש פז י' דהיינו, אש התודעה הגבוהה המוזהבת המקודשת. לכל אושפיז תודעה ותדר ייחודים למענכם, ברצוננו להאיר את סגולת האושפיז השביעי של המלך דוד.
אהובים-יקרים, אושפיז החג השביעי של דוד המלך שייך לצ'אקרת הכתר ומסמל מַלְכוּת אֱמֶת דהיינו, כינון מלכות שמיים בארץ משמע, יישום חוקי האור והאהבה של הבריאה והאל בחיי היום יום שכן, צופן דוד הנו פעמיים האות ד' של תחילית המילה דלת ובתווך האות ו' של החיבור הכוונה, לתמונה מטאפורית של צינור אור המחבר בין דלת עליונה לדלת תחתונה, בין שמיים לארץ, בין רוח לחומר.
אהובים- יקרים, דוד המלך בברחו מפני אבשלום בנו משקיע את כל מרצו וכוחותיו הפנימיים בהתעוררות רוחנית ובתיקון עצמי, ולא כפי שההיגיון האנושי היה מניח בבניית אסטרטגיה ותוכנית פעולה להביס את אבשלום. דוד המלך יודע שהאויב האמיתי איננו חיצוני כי אם פנימי באותם היבטי צל אשר מקורם בעצמיות הנפש הלוא היא אישיות האגו.
אהובים-יקרים, דוד המלך ער כי אין לאדם אף לא למלך תּוֹחֶלֶת בלתי הרוח.אף על פי, שלפרק זמן מסוים ניראה, שמזימותיו של אבשלום הבן צולחות והוא משיג את מטרותיו- מסיר מדרכו את שאר המתחרים לכתר, מצליח לגזול מדוד את המלוכה ותופס את השלטון הרי, שבהמשך הרוח מכוונת את השתלשלות המאורעות כך, שאבשלום נלכד בשעה ששערות ראשו נתלות על העץ, והוא מוצא להורג במצוות יואב בן צוריה באופן זה, כס המלוכה שב לדוד כמאמר חז"ל: " צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים ".
אהובים-יקרים, תכלית הטעות היא למידה, תיקון באופן המעשי ושיפור העצמי. גדולתו של דוד המלך היא הכרה מיידית בחטא בת שבע ואוריה החיתי, לקיחת אחריות והזדרזות לתקן, ליישר הדרך לחוקי האמת והמוסר של בורא עולם.
בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בתשובת אמת, לו יהי.