אהובים-יקרים, התמונה בהא הידיעה מטבח השביעי באוקטובר, אשר תיצרב לעולמי עד בלב ובתודעה הקולקטיבים של עם ישראל, היא לא אחרת מזו של האם החובקת בשתי זרועותיה את שני ילדיה הרכים, משל היו גוף אחד ישות אחת! ארשת פניה מדברת את החרדה הזהה לגורל שניהם.
אהובים-יקרים, התמונה של האם מאגדת את שני בניה, מימין ומשמאל, היא מחרידה ועוצמתית גם יחד, אוצרת בתוכה את שיעור היסוד של העם הנבחר, אשר מאז מעמד הר סיני ועד עצם היוםהזה, טרם התעוררתם ללמוד וליישם שכן, בערך חיבוק מוצפן צמד המילים חי וגם בוק צליל הגייה Book שפירושו באנגלית ספר משמע, קריאת השקמה לבנות ובני ישראל להעיר לתחייה את ספר הספרים להורות את תורת האור לכלל האנושות.
אהובים-יקרים, פעמים רבות ( רבות מדי יש לומר ) לאורך תולדותיו של עם הסגולה, פקדו אתכם רעות אשר דחקו אתכם עד קצה הסיבולת האנושית כל זאת, למען יתעורר בקרבכם הרצון לעשיית חשבון נפש כנה ונוקב, ליטול את האחריות על אי קיום הברית עם הבורא, הפרת השבועה לה נשבעתם במעמד הר סיני, לשמש דוגמא ומופת בעבור אומות העולם לקדש את החוק הקוסמי המשולש של הזכרי, הנקבי ומה שביניהם!
אהובים-יקרים, היקום מדבר באותות, סימנים ומופתים. אין זה מן המקרה, שהתורה ניתנה לעם ישראל בחודש סיוון הוא החודש השלישי ביום השלישי: " וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה " ( שמות פרק י"ט פסוק ט"ז ) ועוד, התורה ניתנה על ידי משה הבן השלישי ( אחרי מרים ואהרון ), לעם ישראל הקרוי על שמו של יעקב, השלישי באבות האומה אחרי אברהם ויצחק. השלוש הוא תולדה של מיזוג הזכרי עם הנקבי מסמל את דרך המלך, שביל הזהב, את האיזון וההרמוניה לא בכדי, בערכים שלום ו-שלמות חבוי המספר שלוש. אחיזתכם באשליה לפיה הזכרי והנקבי הימין והשמאל הפכים מנוגדים יריבים זה לזה, מעכבת את עליית השלב של כלל האנושות, את המעבר מתודעה מקטבת ומפרידה אל עבר תודעה מחברת ומאחדת שכן, תמצית הקדושה היא מלאכת החיבורים דהיינו, גישור רוח לחומר, שמיים לארץ, זכרי לנקבי, ימין לשמאל.
אהובים-יקרים, " דע מאין באת ולאן אתה הולך " – תפקיד הימין, המגלם את העיקרון הזכרי בבריאה, הוא המשכיות של המורשת שמירה על השורשים הרוחניים בעוד, שתפקיד השמאל, המגלם את העיקרון הנקבי בבריאה, הוא פתיחות לחדש ותנועה קדימה. ללא האחד השני חסר וההפך, משל לגזע עץ עם שורשים ללא ענפים או לחילופין עם ענפים ללא שורשים.
אהובים-יקרים, הימין והשמאל צודקים וטועים באותה המידה שכן, בעומק הדברים כל אחד מהצדדים הוא מורה וגם תלמיד: הימין זקוק ללמוד מהשמאל פתיחות לקידמה וחדשנות, השמאל זקוק ללמוד מהימין המשכיות של המקורות וערכי היהדות. המשוואה השלמה של ערכים ומורשת יחד עם חדשנות וקידמה היא המפתח לכינון חברה מוסרית וצודקת, משגשגת ומתקדמת.
אהובים-יקרים, ברצוננו להאיר עיניכם כי במהות הדברים הימין והשמאל אינם אויבים זה לזה כי אם אוהבים זה לזה. ואנו שואלים, האם יש בליבכם כה מעט אהבה כלפי עצמכם עד כי הינכם מְבַכְּרִים ( מעדיפים ) להוסיף ולהתפתח בדרך דומעת וכואבת במקום מודעת ושמחה ?
בתום תמסורותינו, מברכים אנו אתכם בכינון ברית השותפות והאחווה בין שתי קבוצות החברה הישראלית, הימין והשמאל, הן צופן ט"ו בשבט מלשון: ט"ו צליל הגייה Two שפירושו באנגלית שניים, ב' תחילית הערך ברית, שֵׁבֶט שמובנו קבוצה.
לו יהי