עריכה חדשה: 8 מאי, 2025
אהובים-יקרים, ברצוננו לבאר אודות מהות חטאם של נדב ואביהוא, שני בניו של אהרון הכהן, ואת הרלוונטיות שלו לחייכם היום, ובפרט לשליחי האור שביניכם הקוראים שורות אלה.
אהובים-יקרים, הכתוב מתאר בלשון לקונית ותמציתית את מעשה החטא ותוצאתו הטרגית:
"וַיִּקְחוּ בְנֵי אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי יְהוָה אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם, וַתֵּצֵא אֵשׁ מִלִּפְנֵי יְהוָה וַתֹּאכַל אוֹתָם וַיָּמֻתוּ לִפְנֵי יְהוָה" (ויקרא י', א' – ב').
אהובים-יקרים, הדעה הרווחת שלפיה עבודה זרה היא סגידה לפסלים מחמיצה את העיקר, פוסחת מעל המהות. בשונה ממה שנהוג לחשוב, עבודה זרה אינה נחלת העבר של האנושות העתיקה, אלא מוסיפה להתקיים בחברה המודרנית במופעים ותצורות שונות, או כפי שנהוג לומר: "אותה הגברת בשינוי אדרת".
אהובים-יקרים, תכלית הקיום והיקום היא תנועה קדימה, צמיחה והתפתחות מתמדת. היצמדות למוכר והיאחזות בישן היא הסכנה הגדולה ביותר האורבת לפרט ולקבוצה, כיוון שמובילה להיעדר צמיחה, חידלון וכיליון. הקבוע היחיד שלעולם אינו משתנה הוא מוסר ה'. עשרת הדיברות אשר בתורת משה, בהיפוך אותיות השם (אחד מכינוי הבורא) הם חוקי הרוח האוניברסליים בתמצית, לפיכך תקפים לכל אדם באשר הוא אדם. צופן קהלת מלשון קוֹל עֵת, הלא הוא שלמה המלך החכם באדם, הורה:
"לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָלחֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם" (קהלת ג', א')
צופן לְכָל מלשון קול אֵל, ביחד עם המילה חֵפֶץ שמובנה רצון, מרמז שלכל זמן ותקופה ישנו רצון אלוהי ייחודי ומוגדר המציב יעד התפתחותי ספציפי עבור האנושות. האדם הרוחני האמיתי קשוב לרוח הזמן, פתוח לקלוט את ההכוונות המתקבלות ממקורות האור העליונים.
אהובים-יקרים, טבע עצמי הנפש הילדי הוא היעדר רצון לצאת מאזור הנוחות והיצמדות למוכר. תפקיד הכוהנים המשרתים בקודשהוא לגשר רוח לחומר, שמיים לארץ באמצעות המשכיות של המורשת בד בבד עם הוראת החדש. בדרך זו, שליחי האור ומשרתי הרוח מובילים את עצמם ואת חברי הקהילה אל שלב התפתחותי נעלה יותר, אשר מצוי בקו אחד עם התוכנית האלוהית של אותה עת.
אהובים-יקרים, עבודה זרה היא רצונות שמקורם בעצמי הנפש הילדי אשר לכם, הלוא הוא אישיות האגו, ולא בעצמי הנשמה, מהותכם האלוהית. צופן עבודה זרה מלשון עובד זר ה', הכוונה לעבוד או ליתר דיוק להשתעבד למאוויי הנפש, שהם זרים ומנותקים מרצון הנשמה העליונה.
אהובים-יקרים, מהות חטאם של נדב ואביהוא הוא האחיזה בדרכים הישנות, שכן בערך עוון חבוי צמד המילים נִווּן נע. אף-על-פי שיצאו ממצרים, הם לא השכילו 'להוציא' את מצרים מתוכם. במקום להיות חלוצים, קרי הראשונים לנוע קדימה ולסגל דרכים חדשות, הם נצמדו למוכר ומעלו בשליחותם.
אהובים-יקרים, בעת הזו, שליחי ושליחות אור רבים נוטים "לפסוח על שני הסעיפים". בדומה לנדב ואביהוא, הרבה מעובדי ועובדות האור, אף-על-פי שבעצמם מתקשרים את מקורות האור העליונים ומצנרים את מסרי הרוח העדכניים ביותר, בתוך חדרי הטיפול והקליניקות שלהם, הם משתמשים בשיטות טיפול וכלים רוחניים אשר אבד עליהם הכלח ואינם בהלימה עם תדרי האור החדשים. משל לאדם אשר מזין עצמו במזון טרי ומובחר בד-בבד עם מזון ישן ורקוב. ברצוננו להעיר ולעורר אתכם אל הממדים הנרחבים והמדאיגים של התופעה בארץ ובעולם.
אהובים-יקרים, צופן שמיני מלשון מי יש נע שי, משמע מי אשר בעת הזו ישים פעמיו אל החדש ולא יפנה לאחור, יזכה לתגמולים רבים ביצירה במשותף עם האל.
בתום תמסורותינו, מברכים אנו אתכם בעוז רוח.
לו יהי