עריכה חדשה : 23 יולי, 2024
אהובים-יקרים, הציווי על העלאת קורבן תָּמִיד בבית המקדש פעמיים בכל יום, אחד בבוקר ואחד בין הערבים, מופיע לראשונה בפרשת תצווה: " וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה עַל הַמִּזְבֵּחַ כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה שְׁנַיִם לַיּוֹם תָּמִיד, אֶת הַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם " ( שמות כ"ט, ל"ח – ל"ט ) בהמשך, מוזכר שוב בפרשת פינחס: " וְאָמַרְתָּ לָהֶם זֶה הָאִשֶּׁה אֲשֶׁר תַּקְרִיבוּ לַיהוָה כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה תְמִימִם שְׁנַיִם לַיּוֹם עֹלָה תָמִיד, אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם " ( במדבר כ"ח, ג' – ד' ). יש לדעת כי במצוות ובמנהגי ישראל אשר בתורת משה צפונות משמעויות רוחניות עמוקות של צמיחה והתפתחות אור, ואין מדובר בציווים ומנהגים נעדרי טעם ותכלית. ברצוננו להאיר את המהות הרוחנית החבויה בציווי על העלאת קורבן תמיד פעמיים ביום, וקישרו לזמן העכשווי בו נצבים הנכם של ימות המשיח הלוא הם אחרית הימים שארית עידן זה בן 6,000 השנים.
אהובים-יקרים, תוצאת החטא הקדמון היא היפרדות עצמי הנפש הוא עצמי העור מעצמי הנשמה הוא עצמי האור, ונפילה אל תודעת החומר המוגשם המזדהה עם עצמיות הנפש הבשרית הזמנית החולפת. לעומת הגוף הפיזי שהנו זכרי או נקבי, הנשמה חלקיק אלוה הנה זכרית וגם נקבית ככתוב בספר בראשית פרק א' פסוק כ"ז: " וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם ".
אהובים-יקרים, בעקבות החטא הקדמון והיפרדות עצמי העור מעצמי האור, הנקבי מהזכרי, הלב מהראש, הרגש מהשכל, החוויה האנושית השלטת לאורך העידן שמסתיים היא של חֲצִיּוֹת מלשון חצוי וחצי. חוויה פנימית חצויה זו הושלכה על היחסים הזוגיים, ואצל בני ובנות האדם נולד הצורך במציאת " החצי השני " מתוך ניסיון לא מודע לפצות על אותו פילוג פנימי. חשובה המודעות כי מימוש אהבת אמת וזוגיות נשמתית היא תולדה של חיבור בין שתי הוויות עוצמתיות, עצמאיות ושלמות אשר מפרות ומזינות אחד את השנייה, ולא של שני חצאים שנשענים ותלויים זה בזו.
אהובים-יקרים, צופן קורבן תמיד הנו:
תם אשר מובנו שלם
האות י' תחילת הערך יצירה היא גם האות הראשונה בשם המפורש לפיכך מבטאת את הכוח היוצר של המקור העליון
האות ד' תחילית הערך דלת
מכאן, שהמשמעות הרוחנית של קורבן התמיד היא לפתוח את הדלת אל המהות הנשמתית העליונה באדם שהיא זכרית ונקבית גם יחד. ועוד, המשמעות של הציווי להעלות את קורבן התמיד פעמיים ביום הנה:
קורבן תמיד של שחר לקראת בוקר כנגד הרוח/הבורא העיקרון הזכרי של האלוהות
קורבן תמיד של בין הערביים לקראת ערב כנגד השכינה העיקרון הנקבי של האלוהות
צופן שם הפרשה פִּינְחָס הוא חָשַׂף פָּנִים מלמד, שקורבן התמיד נועד להעיר ולעורר את בני ובנות ישראל להיחשף לטבע הפנימי הנשמתי בתוכם אשר הנו מיזוג של הפן הזכרי והפן הנקבי בדרך זו, להשוות צורה למהות האלוהות של הבורא והשכינה גם יחד.
אהובים-יקרים, בעת הזו של חילופי עידנים רבים ורבות חשים וחשות בקריאה פנימית לממש זוגיות משורש הנשמה. יש לדעת כי השער למפגש עם האחד או האחת קרי, הלהבה התאומה שלכם עובר דרך איחוד הזכרי והנקבי קודם בתוככם פנימה משמע, זוגיות פנימית היא המפתח לזוגיות חיצונית לחבירה לבן/בת הזוג הנשמתיים, למגנוט של האחד/האחת אל תוך חייכם. לפיכך, חיוני להשקיע בהתפתחות רוחנית, לעבור תהליך אישי רציף ועקבי של ריפוי וחניכה אצל מורה רוח של אמת במטרה להגיע בשלים ועל מנת התאחד עם בן/בת הזוג הנשמתיים ממקום בוגר ויציב, עוצמתי ועצמאי. בתום תמסורותינו מברכים אנו אתכם בשלום ושלמות פנימיים, לו יהי