צופן תשפ"ה : שְׂפַת ה'

אהובים-יקרים, לכל שנה עברית חדשה סגולה משלה, חותם תדרי ייחודי המתבטא בשלושה רבדים הכרוכים זה בזה:

ישות / קבוצת אור אשר ניצבת בחוד החנית של ההובלה בשנה הקרובה

צ'אקרה דומיננטית

יעד התפתחותי תודעתי

אהובים-יקרים, האות ה מלשון הַשֵּׁם כינוי לאלוהים,שמופיעהבסיומת של תשפ"ה מרמזת כי השנה הקרובה היא בסימן החותם הישיר של הקדוש ברוך הוא אלופו של עולם אשר אין עוד מלבדו זאת ועוד, בערך תשפ"ה מוצפנות שתי משמעויות הפכיות ולא בכדי :

תשפ בהיפוך אותיות צליל הגייה שׁוֹפֵט ביחד עם האות ה הווה אומר, שופט ה'

תשפ בהיפוך אותיות שׁוּתָּף ביחד עם האות ה הווה אומר, שותף ה'

שתי משמעויות סותרות אלה כורכות יחד את תמצית מרקם היחסים בין האנושות לאלוהים לאורך עידן זה בן 6,000 השנים אשר מתקרב עתה אל קיצו ואנו נבהיר.

אהובים-יקרים, בספר בראשית פרק א' האלוהות בכוח הדיבור בוראת את האור, ומבהירה כי מהותוהיא טוב:  " בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ, וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם, וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר, וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ, וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד " ( פס' א' – ה' ). משך שישה ימים אלוהים בכוח הדיבור בורא גן עדן עלי אדמות – את הימים והאוקיאנוסים, את השמש הירח והכוכבים, את העצים והצמחים, את הדגים, העופות ובעלי החיים, וביום השישי את האדם.

אהובים-יקרים, את כל הטוב שברא אלוהים הוא מפקיד בידיהם של אדם וחווה מתוך אמון ותקווה כי בדומה אליו ישכילו להשתמש בכוח הדיבור על מנת להמשיך במלאכת האור ולברוא טוב בעולם:  " וַיִּקַּח יְהוָה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ "  ( בראשית ב', ט"ו ), צופן לעבדה מלשון עֵד לב ה' כלומר, תכלית חיי האנוש להעיד קרי, לגלם במעשיו את פנימיות האל של האהבה, הטוב והחסד באופן דומה,צופן לשמרה מלשון רשם לה' שמובנו רוֹשֶׁם כלומר,תכלית פועלו של האדם בעולם להותיר רושם לטוב האלוקי שכן,הוא נברא בצלם אלוהים.

אהובים-יקרים, האלוהות מעניקה לאדם וחווה חופש מלא להנות מכל הטוב אשר בגן למעט מגבלה אחת ויחידה- איסור לאכול מעץ הדעת : " וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים עַל הָאָדָם לֵאמֹר מִכֹּל עֵץ הַגָּן אָכֹל תֹּאכֵל, וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ …" ( בראשית ב', ט"ז – י"ז ). אף על פי, שאדם וחווה חיים בגן עדן עלי אדמות אין הם משכילים להוקיר את כל הטוב והשפע, להודות על הנדיבות והחסד האלוהיים שהנם מנת חלקם. תחילה חווה ובהשפעתה לאחר מכן גם אדם נופלים למלכודת האגו של ראיית החסר והתמקדות בשלילי. בשעה שאלוהים מוכיח את חווה ואדם על אי שמירת הגבול היחיד אשר נצטוו בו, שניהם מתנערים מאחריות ומותחים ביקורת על שאלוהים ברא בעולם – אדם מגנה את אלוהים על שיצר את חווה, וחווה מגנה את אלוהים על שיצר את הנחש: " וַיֹּאמֶר הָאָדָם הָאִשָּׁה אֲשֶׁר נָתַתָּה עִמָּדִי הִוא נָתְנָה לִּי מִן הָעֵץ וָאֹכֵל, וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים לָאִשָּׁה מַה זֹּאת עָשִׂית וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה הַנָּחָשׁ הִשִּׁיאַנִי וָאֹכֵל " ( בראשית ג', י"ב – י"ג ).

אהובים-יקרים, מאז החטא הקדמון השתרש אצל בני ובנות האדם דפוס ילדותי כפוי טובה אשר מתנער מאחריות על תוצאות המעשים. למרבה הדאבון, מאז ראשית העידן ועד היום, רבים הם האנשים והנשים אשר שמים עצמם מעל הבורא, מגנים את אשר אלוהים יצר בעולם בניסיון להצדיק את אי תיקון הפגמים והחסרונות אשר בהם.

אהובים-יקרים, משחר ההיסטוריה בתואם לחוק הראי הקוסמי חילול הדיבור הוליד תוצאות כואבות ומרות במישורים האישי, הלאומי והעולמי במטרה ללמד אתכם בני האדם, שאף בדיבורים ולא רק במעשים הנכם נבחנים. מה שהנכם תופסים כעונשים הם למעשה שעונים מעוררים קריאות השכמה להשוות צורה לבורא העליון, ובדומה אליו להשתמש בכוח הדיבור על מנת לברוא טוב להשפיע אור על העולם.

אהובים-יקרים, זכות חופש הביטוי באה עם החובה לשמור על לשון נקיה ושיח מכבד, להשתמש בכוח הבורא של הדיבור באופן חיובי ואוהב, מאחד ומקרב, בונה ומצמיח ולא כדי להרחיק ולפלג, לקלקל ולחרב על כן, חברה נאורה ומתקדמת מעגנת בחוק סטנדרטים לשמירה על קדושת הדיבור, ובשעת הצורך אוכפת אותם בעונשים.

אהובים-יקרים, מותר האדם מן הבהמה הוא בכוח הדיבור שכן, בכוח הדיבור הנכם מעצבים את מציאות חייכם קובעים את גורלכם במישור הפרטי והכוללני. כפי שכבר הארנו בתמסורותינו הקודמות טבח השביעי באוקטובר בבחינת מראת אמת לשיח הטובח לשחיטה המילולית אשר פשתה בחברה הישראלית בחודשים שקדמו לו על רקע הרפורמה המשפטית.

אהובים-יקרים, בשנה הקרובה נדרשים הנכם להכריע לאיזו מבין שתי הקבוצות הנכם שייכים :

שופטי ה'  – אלה אשר בוחרים להישאר רדומים לגנות את האלוהות בניסיון להצדיק את אי לקיחת האחריות האישית ותיקון הדרך.

שותפי ה'– אלה אשר בוחרים להתעורר לשקוד על דיבור כן ואותנטי, מאוזן ונכון שנקי מלגלוגים וגידופים אף מחנופות וליקוקים בצורה זו, לנוע אל המדרגה ההתפתחותית של בוראים בשותפות עם האל.

אהובים-יקרים, צופן מילת הקסם אַבְּרָקָדַבְּרָה מלשון אברא כאדבר משמע, אני בורא את מה שאני מדבר מרמז, שצ'אקרת הגרון אשר אמונה על הכוח הבורא של הדיבור ניצבת במרכזה של שנת תשפ"ה שכן, היעד ההתפתחותי עבורכם בשנה הבאה לטובה הנו לקחת אחריות על מה שיוצא לכם מהפה לשמור על הצלם האלוקי אשר בכם, הן צופן תשפ"ה הנו שְׂפַת  ה' !  

לו יהי .