עריכה חדשה: 14 אוקטובר, 2024
אהובים-יקרים, כפי שמסרנו מוקדם יותר, שבעת האושפיזין הם כנגד שבע הצ'אקרות המרכזיות, צופן אושפיז הנו אש פז י' דהיינו, אש התודעה הגבוהה המוזהבת המקודשת, לכל אושפיז תודעה ותדר ייחודים. ברצוננו להאיר אתהמשמעות העמוקה הנסתרתשל הנוהג, שהשתרש בחלק מהקהילות להזמין בחג שמיני עצרת המכונה שמחת תורה את שלמה המלך כאושפיז השמיני.
אהובים-יקרים, שלמה המלך בראשי תיבות שֶׂה היא מילת קוד כינוי בשפת הנסתר לעצמי הנשמה האלוהי,לעומת עצמי הנפש הארצי המכונה בשפת הרוח זאב. שבעת האושפיזין הם כנגד שבעת הצ'אקרות בגוף האדם לפיכך, מסמלים את התנועה במעלה ההר של מסע החניכה וההתעלות הרוחנית, ואילו האושפיז השמיני של שלמה המלך מייצג הגעהאל פסגת ההר אל המדרגה הנשגבה של אחדות עם הנשמה העליונה, שלמה מלשון שָׁלֵם ה', ושמיני של הספרה שמונה בהיפוך אותיות נשמה.
אהובים-יקרים, שלמה המלך הלוא הוא גלגול נשמתי ישיר של אהרון הכהן המשיח, בזמן שהכהן היה מקריב את הקורבנות בבית המקדש, האש אשר נישאה מעלה מעל המזבח נועדה להעיר ולעורר אצל בני ובנות ישראל את הרצון לנוע במעלה ספיראלת ההתעלות על מנת להתאחד עם הנשמה העליונה.
אהובים-יקרים, הדימוי של עץ הפוך אשר שורשיו פונים מעלה לשמיים וענפיו מטה לאדמה מבטא אמת מקודשת לפיה כל שישנו בגשמי תלוי ונובע, צומח ומתפתח מהרוחי. כאשר מתרחקים הנכם ממהותכם האלוהית הנכם מאבדים מעוצמתכם מכוח חיותכם. ההתכחשות לשורשכם הרוחני וממילא הסטייה מנתיב הנשמה הם המקור לתחלואות הנפש והגוף.
אהובים-יקרים, האושפיז השמיני של שלמה המלך אשר נוהגים לציין למחרת היום האחרון של סוכות, נועד להעיר ולעורר בקרב בנות ובני ישראל את ההשתוקקות לתור אחר השורשים הרוחניים, צופן שמיני עצרת הנו שמיני בהיפוך אותיות נשם יי, עצרת = עץ תָּר ( תָּר פירושו חיפש) ועוד, בערך עצרת נחבאת המילה עֶצֶר כלומר, המלכה של עצמיותכם הנשמתית האלוהית.
בתום תמסורותינו קוראים אנו לכם לשוב הביתה אל שורשיכם הרוחניים הלוא הם החוקים והציוויים אשר בתורת משה היא תורת השם בטרם נעילת השער, שהרי מצויים הנכם בימות המשיח המכונים אחרית הימים הלוא הוא סיום עידן זה בן 6,000 שנה.
לו יהי.